De hotelketen Bilderberg Hotels onderscheidt zich omdat zij zijn toegewijd om een bijzondere ervaring te creëren voor de gasten en medewerkers. Één van de mooiste hotels uit de portefeuille van Bilderberg, is Hotel De Keizerskroon te Apeldoorn. Dit hotel heeft als missie om Nederland gastvrijer te maken.
Bilderberg Hotel De Keizerskroon is succesvol door de gast op de eerste plaats te stellen.
Mevrouw Maessen nam de congresbezoekers mee op reis door het hotelwezen zodat pensioenfondsen, verzekeraars, banken en vermogensbeheerders aan de hand van principes uit de hotelbranche hun organisaties verder kunnen inrichten om de pensioenconsument op de eerste plaats te stellen.
Voor iedere gast wordt een guest journey opgesteld. Van de eerste oriëntatie op hotelovernachtingen die iemand doet op internet tot aan de check-out uit het hotel.
De valkuil van een guest journey is dat deze procesgestuurd wordt. Processen zijn basis maar leveren nooit een hoger waarderingscijfer dan acht op. Hoe meer processen er zijn, hoe lager het cijfer wordt. Het empathisch vermogen is belangrijk. Door je in de gast te verplaatsen, voelt die zich vaak meer welkom dan wanneer een hotelmedewerker zich druk maakt hoe deze persoon overkomt op de gast.
Hotel De Keizerskroon heeft een aantal waarden geformuleerd, Kroonwaarden, die medewerkers verantwoordelijkheid geven om naar eigen inzicht beslissingen te nemen om het de gast naar de zin te maken.
Iedere medewerker vormt een schakel naar de eindklant. In de financiële sector is de eindklant soms ver uit zicht. Via de interne klant binnen de organisatie bereik je uiteindelijk de eindklant. Welke interne klantdoelstellingen kent uw organisatie hoe meet, stuurt en beloont u hierop? Welk voorbeeld gedrag laat u zien?
Om de financiële sector hiermee te helpen, biedt Bilderberg Hotel De Keizerskroon het programma aan “Run your hotel”. U loopt met uw collega’s een dag mee in het hotel om te leren dat iedereen gezamenlijk werkt om de gast centraal te stellen.